تصویر ذهنی
ساعت ۱۱:۱٤ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/٤/٢٦ 

از زمانی که وارد دانشگاه شدم تا سال گذشته، خودم را در سن حدود 22 سالگی حس می‌کردم. گاهی مشاهده یک موی سپید در آینه مرا به تعجب وا می‌داشت. اکثر افراد سنم را حدود 5 سال کمتر تخمین می‌زدند. از سال گذشته احساسی که نسبت به خودم دارم تغییر کرده است و خودم را در سن 35 سالگی حس می‌کنم. افراد جدیدی که با آنها آشنا می‌شوم نیز سنم را با حدود پنج سال بالاتر و در همین حد تخمین می‌زنند. نمی‌دانم این احساس درونی باعث شده که تحولات بیرونی به وجود آید یا این تحولات بیرونی باعث تغییر نگرش درونی شده، یا هر دو.
یکی از جنبه‌های مهم تحولات بیرونی، تغییر شغلی است که جهان‌بینی من را تغییر داده است. آشنایی با سازمانهای جدید، برگزاری جلسه با کارآفرینان، مذاکره با صنعتگران، سفرهای کاری و ... باعث شده که نیاز شدید به آموختن را هر چه بیشتر حس کنم.

پی نوشت:
- بیش از دو ماه است که در مورد خرید یک نرم افزار Customer Relationship Management یا CRM تحقیق می‌کنیم. با یک شرکت به توافق رسیدیم و قرارداد هم پیش‌نویس کردیم ولی به دلایل فنی، قرارداد نهایی نشد و لازم دیدیم برای بار دوم با شرکتها مذاکره نماییم. همین باعث شد که من هم نوشتن در مورد این نرم‌افزار را به بعد از نهایی شدن مذاکرات موکول کنم. قصد دارم همه شرکتهایی را که با آنها مذاکره کردیم، اینجا معرفی کنم تا اگر کسی خواست این مسیر را طی کند، دو ماه تجربه ما را همراه داشته باشد. برای کسانی که با CRM آشنایی ندارند هم در حد امکان توضیح خواهم داد.
- بالاخره تصمیم گرفتیم در هر دو نمایشگاه اصفهان و یزد شرکت کنیم، اگر چه کار سختی بود ولی در فرصت محدودی که داشتیم، دو تیم نمایشگاهی تجهیز کردیم. هنوز از حدود ١٢٠ شرکتی که در نمایشگاه مشهد فرم پر کرده اند، فرصت نکرده ایم با ٣٠ شرکت تماس بگیریم و برایشان پیشنهاد اولیه ارسال کنیم. مشتریان دو نمایشگاه جدید هم به آن اضافه خواهند شد. طراحی وب سایت و فیلم تبلیغاتی و کاتالوگ و ... نیز ناتمام مانده است.


کلمات کلیدی:
 
اطلاع رسانی صنعتی
ساعت ٥:٤٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/٤/٩ 

با توجه به اینکه شرکت ما قصد دارد در کلیه نمایشگاههای صنعت ریخته‌گری و متالورژی شرکت کند، ماه گذشته وقت زیادی برای دست‌یابی به برنامه نمایشگاههای مربوطه صرف کردم و در کنار جستجوی اینترنتی، با سازمان توسعه تجارت، شرکت نمایشگاههای بین المللی و ... تماس گرفتم ولی هرچه بیشتر تلاش می‌کردم، کمتر می‌یافتم.
یکی از نمایشگاههایی که به دنبالش بودم، نمایشگاه صنایع فلزی استان یزد بود. دیروز بالاخره فکسی از اولین نمایشگاه یزد دریافت کردم و جالب اینکه زمان نمایشگاه آنها، یکم تا پنجم مردادماه است، یعنی دقیقا همزمان با نمایشگاه صنایع فلزی اصفهان که یکی از معتبرترین نمایشگاه های تخصصی در این صنف در کشور می‌باشد.

با آنها تماس گرفتم و دلیل همزمانی را پرسیدم. مدیر نمایشگاه گفت که آنها هم هر چه تلاش کردند تا برنامه نمایشگاهها را دریافت کنند، نتوانستند. از بین وزارتخانه ها و سازمانهایی که به آنها مجوز داده‌اند، نیز کسی پیدا نشده که به آنها در مورد تداخل برنامه زمانی دو نمایشگاه تخصصی تذکر بدهد. آنها  پس از اینکه تمامی هزینه‌های تبلیغاتی را انجام داده‌اند، هفته گذشته توسط یکی از شرکتها از این ماجرا مطلع شده‌اند. البته عدم اطلاع برگزار‌کنندگان از این واقعه مهم صنعتی در صنف خودشان هم قابل تامل است.

حدود نیم ساعت با مدیر نمایشگاه صحبت کردم و تلاش کردم متقاعدشان کنم که این همزمانی بیش از هر کس به ضرر برگزارکنندگان و بعد، صنعتگران است. زیرا حضور همزمان در دو نمایشگاه تخصصی، از توان بسیاری از شرکتهای صنعتی خارج است و بازدیدکنندگان نیز نمایشگاه اصفهان را به اولین نمایشگاه استان یزد ترجیح می‌دهند. نزدیکی جغرافیایی دو استان هم مزید بر علت است.

به هر حال تیم برگزار کننده نمایشگاه یزد که ظاهرا یک بار قبلا زمان همین نمایشگاه را به تعویق انداخته و تمامی هزینه چاپ تبلیغات را متحمل شده، با تصمیم سختی مواجه است. ما هم که شرکت در نمایشگاه یزد در برنامه کاری‌مان بود، نمی توانیم از این فرصت تجاری صرف‌نظر نماییم.

 

پی نوشت:

به امید خدا در یادداشت بعدی در مورد نرم‌افزارهای CRM می‌نویسم. کم‌نویسی را هم به حساب مشغله زیاد بگذارید.


کلمات کلیدی: