داشتن یا نداشتن، مساله این است !
ساعت ٤:٤۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٧/٢٠ 

دهه 50: هر آن کس که دندان دهد، نان دهد
دهه 60: یکی کمه، دوتا غمه، سه تا که شد خاطر جمعه
دهه 70: دو تا بچه کافیه
دهه 80: اگه از پس همین یکی بر بیایم، هنر کردیم
دهه 90: کی حالشو داره؟ احوالشو داره؟


کلمات کلیدی:
 
با صدای دلنشین چسب!
ساعت ٩:۳۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٧/۱۱ 

این تبلیغ مای‌ بی‌بی انصافا حرفه‌ای طراحی و اجرا شده است. یکی از دوستان که پسر بچه دو سال و نیمه دارد می‌گفت از وقتی این آگهی پخش شده، اگر بخواهیم از پوشکی غیر مای بی‌بی استفاده کنیم، پسرم می‌گوید: « این، با صدای دلنشنین چسب نیست» و نمی‌گذارد پوشکش کنیم!
اگر احیانا این تبلیغ مای بی‌بی را ندیده‌اید، از این جا تماشا کنید.
هفته پیش مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی ارشاد طی این مصاحبه اعلام کرد که تبلیغ مای بی‌بی به دلایل ذیل، خلاف مقررات تبلیغاتی کشور است:
- ترویج زبان بیگانه و غلط‌گویی: احتمالا اشاره به آخر تبلیغ دارد (جدید اد بودو بودیا)
- استفاده از موزیک یکی از کشورهای عربی
- نمایش کودکان نیمه عریان
- تبلیغ بی حد و حصر کالای خارجی و عدم حمایت از کالای داخلی
یک هفته‌ای بود که این تبلیغ پخش نمی‌شد ولی از دیشب دوباره پخش آن از سر گرفته شد. در تبلیغ جدید همه موارد فوق تکرار شده و فقط طراح انیمیشن شلوار پای این کودکان کرده است. ظاهرا با این اقدام، مشکل اصلی آقای مدیر کل حل شده است. مشکل غلط گویی و آهنگ عربی و تبلیغ بی حد و حصر کالای خارجی هم احتمالا قابل اغماض بوده است!

پی نوشت:
راستی در آخر تبلیغ به زبان کودکانه چه چیزی می‌گوید که این قدر بچه‌ها به آن علاقمندند؟ از بین شما آدم بزرگها کسی زبان کودکی یادش مانده که آن را ترجمه کند؟


کلمات کلیدی:
 
یک تجربه
ساعت ۱٠:٢٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٧/٦ 

دوست دارید هر روز صبح که مقابل رایانه می‌نشینید و می‌خواهید سرفصل اخبار را مرور کنید، تازه‌ترین و صحیح‌ترین خبرها را ببینید؟ من یک روش هیوریستیک ابداع کردم که کپی رایت آن متعلق به خودم است.
به این صورت که در گوگل کلمه "تکذیب شد" را جستجو می‌کنم. با این روش مطمئن هستم که داغ‌ترین و به احتمال زیاد، صحیح‌ترین خبرها را خوانده‌ام!

پی نوشت:
هر وقت در مورد صحت یک خبر شک داشتید، آن خبر را با کلمه "تکذیب" جستجو کنید!


کلمات کلیدی: