خیلی عجیب!
ساعت ۱:۳٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۳/٢۱ 

با یک مشتری یزدی قرار جلسه داشتم. روز قبل از جلسه، کارشناس آن شرکت تماس گرفت و گفت که یکی از اقوام مدیر عامل به رحمت خدا رفته و ایشان مجبورند به یزد بروند و خواستند که جلسه را برای هفته آینده تنظیم کنیم؛ در نتیجه قرار لغو شد.
هفته بعد کارشناس آن شرکت که با هم دوست هستیم تماس گرفت تا جلسه را مجددا تنظیم کنیم. درباره مدیر عامل پرسیدم، گفت عمه های ایشان یک خصوصیت استثنایی دارند، به این ترتیب که وقتی فوت می کنند و گواهی دفن صادر می شود، ناگهان به زندگی بر می گردند و مراسم عزاداری تبدیل به مراسم شادی می شود. پس از آن ماجرا، مدتی نسبتا طولانی در قید حیات هستند تا اینکه دفعه بعد فوت قطعی کنند.
هفته گذشته هم یکی دیگر از عمه هایشان از دنیا رفتند و همه جمع شدند که دوباره به زندگی بازگشتند. با توجه به این که حالشان خیلی بد بود، یک هفته همه اقوام انتظار کشیدند تا شاید دوباره از دنیا بروند، ولی ظاهرا حالشان رو به بهبودی بود و همه به شهرهایشان بازگشتند!

پی نوشت:
خدایا، نعمت مرگ خوب را نصیب همه بفرما!


کلمات کلیدی:
 
فروش حرفه‌ای (3)
ساعت ٩:۳٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۱/۳/۳ 

مساله قیمت معمولا در ابتدای مکالمه فروش مطرح می‌شود. اولین چیزی که به ذهن مشتری می‌آید این است که بپرسد قیمت کالا چقدر است و اولین عکس العمل مشتری این است که بگوید قیمت کالا زیاد است. این مشتری است که نهایتاً تصمیم می‌گیرد چه کالایی را با چه قیمتی بخرد. وظیفه شما به عنوان فروشنده این است که ویژگی‌های کالای خود را مطرح کنید. مقایسه قیمت فقط وقتی انجام می‌شود که کالاها با هم یکسان باشند. اگر موضوع قیمت در ابتدای فروش مطرح شد، باید آن را به یک زمان دیگر موکول کنید.
اگر مشتری روی قیمت اصرار کرد، به او یادآوری کنید که قیمت، مقدار پولی است که باید در ابتدای بدست آوردن کالا بپردازد ولی هزینه، مبلغی است که باید در طول عمر آن کالا بابت صاحب شدن آن پرداخت نماید. معمولا کالاهای ارزانتر، راندمان پایینتر و هزینه نگهداری و تعمیرات بالاتری دارند.
مساله مهم در اینجا این است که وقتی از شما درباره قیمت کالایی پرسیده شد نباید از خودتان عکس العمل بیش از حد نشان دهید، چون مشتری در زمان فعلی نمی‌خواهد چیزی را خریداری کند و هر قیمتی را که به او بگویید، اعتراض خواهد کرد، ضمنا تا زمانی که مطمئن نشدید مشتری کالا یا خدمات شما را می‌خواهد، نباید هیچ تخفیفی قائل شوید. باید از تخفیف مانند یک امتیاز ویژه در زمان لازم استفاده کرد.


کلمات کلیدی: