وبگردی
ساعت ۳:٢٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٤/٩/۸ 

در حالی كه 20 سال طول كشيد تا راديو به ايران بيايد، 30 سال طول كشيد تا سينما در ايران ساخته شود و 13 سال پس از توليد تلويزيون ايرانيان نيز اين جعبه جادويی را به خانه های خود بردند، ‌اينترنت پس از فاصله اندكی از عمومی شدن به ايران آمد، به طوری كه اكنون ضريب نفوذ اينترنت در ايران از متوسط آسيا بالاتر رفته و اين كشور با بيش از پنج ميليون كاربر، در خاورميانه به مقام اول دست يافته است.

كسب رتبه سوم جهان در زمينه وبلاگ نويسی در ميان 700 ميليون كاربر جهانی اينترنت، خبر جالبی بود كه ايسنا گزارش كرد. اين خبر خيلی دور از ذهن نيست زيرا هم اكنون سايت پرشين بلاگ به تنهايی حدود 450 هزار وبلاگ فعال و بيش از 15 ميليون بازديد در ماه دارد. اين در حالی است كه تعداد وب سايتهای فارسی به زحمت به 12 هزار مورد می رسد.

امروزه كارشناسان ارتباطات، وبلاگها را همانند دماسنج اجتماعی جامعه می دانند كه دقيق ترين و عينی ترين نظرات جوانان را بی  هيچ برگه نظرسنجی، به نمايش می‌ گذارد.

با توجه به نفوذ رو به رشد اينترنت در خانواده های ايرانی چه بايد كرد تا نوجوانان و جوانان را از اتاقهای چت و سايتهای ... به وبلاگها كشاند؟


کلمات کلیدی: