دور برگردان

تهرانی هايی كه روزانه ساعتهايی از عمر گرانمايه خود را در ترافيك تهران از دست می دهند، خوب می دانند كه طرح دوربرگردانها چه تأثير عميقی بر روانتر شدن ترافيك و باز شدن گره كور آن داشته است. واقعا شايد بتوان اين طرح را بزرگترين دستاورد شهرداری تهران دانست.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

اميدوارم كه رئيس جمهور محترم با ادامه همان روند اجرا شده در شهرداری تهران، دستور دهند در هر وزارتخانه و سازمان دولتی نيز چند دور برگردان احداث گردد، شايد اندكی از صف مراجعه كنندگانشان كاسته شود!

/ 6 نظر / 5 بازدید
Dariush

سلام دوست من ميدوني كه دوربرگردان رو مثل هر پروژه ديگري بايد در دراز مدت بررسي كرد همه اونهايي كه تو دانشگاه درس ترافيك رو پاس كردن ميدونن كه زمان انتظار. استهلاك خودروها. مصرف سوخت. آمار تصادفات و پارامتر هاي كوچك و بزرگ ديگر را ميبايست در نظر داشت. مطمئناٌ هرگز دور برگردان جاي تقاطع غير همسطح را نميگيرد ولي به عنوان درمان و مسكن كوتاه مدت . مناسب است.

hossein

مجيد جان دلبندم ! منافع هر طرحی اگر کمی و کارشناسی شده بيان نگردد جز کليات چيزی نخواهد بود و چه بسا کسانی که با کليات همين طرح را رد کرده اند با اين استدلال که ايجاد دور برگردان در جاهايی مناسب است که عبور ماشين از تقاطع های مربوطه در حدود ۱۰۰۰ در روز باشد(البته اين عدد و واحدش را دقيق خاطرم نيست).بهر حال نه حرف شما پذيرفتنی است نه آنها.بررسی کارشناسی يعنی اينکه اثرات آن را قبل و بعد از اجرا اندازه گرفته ايم و مقايسه کرده ايم. بهر حال در کل طرح را در برخی نقاط مثبت ديدم (مثه چمران و...)و در برخی نقاط منفی(مثه دهکده المپیک و نارمک و گیشا و.... ولی در هر حال با تغيير موافقم!!!!

مقالات صدري زاره

سلام . ايده اصلی اين طرح بر اساس روش منابع محدود توسط دکتر حميد بهبهانی استاد دانشگاه علم و صنعت ايران ارائه و مورد تاييد شهردار محترم وقت تهران نيز قرار گرفت . تقاطع های غير همسطح مطلوب تر اما پرهزينه تر هستند زيرا هم احتياج به احداث پل دارند و هم برای تملک اراضی در تهران هزينه های گزافی بايد پرداخت شود . ضمن اينکه دوربرگردانها زودبازده هستند . به هر حال ضمن دست مريزاد به مسئولين محترم شهرداری بايد بدانيم که تهران نياز به سطوح سواره رو و خيابانها و بزرگراههای بسيار زيادی دارد که با گذشت زمان ناچار از استفاده از روی زمين و زير زمين ( مترو ) و در ارتفاع ( مونوريل و پل و هواپیما و هلی کوپتر و . . . ) خواهيم بود .

ali

سلام.خوب من مثل بقيه به دوربرگردانهانگاه نميکنم.مااول به يک دوربرگردانی نيازداريم که زودروحمون روبه مقصدبرسونه.ضمناکوه ويه چيزهای ديگه ایی روهم امتحان کردم که هرکدومشون درجای خودلازمه.به هرحال ممنون ازصفاتون.

Dariush

خوشحالم که آقای صدری زاده نظر مرا تاييد فرمودند. راستی من هم شاگرد آقای دکتر بهبهانی بوده ام!

كاظم

سلام، خيلي ممنون كه كامنت قبليمو خوندين و كاملاً بهش توجه كردين!