نرم افزار ارتباط با مشتریان (CRM)

از اواسط سال 87، یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا Customer Relationship Management در شرکت مستقر کرده‌ایم. نرم افزار CRM به شما امکان‌ می‌دهد که تمامی تعاملات انجام شده با مشتری از قبیل مکاتبات، مستندات فنی تبادل شده، یادداشتها و حتی فایل صوتی مکالمات و جلسات را بایگانی کنید. الان بعد از گذشت سه سال، بیش از 950 شرکت و 1700 نفر در نرم افزار CRM ما ثبت شده‌اند.
منشی شرکت وقتی می‌خواهد تلفنی را وصل کند، نام تماس گیرنده، شرکت و موضوع تماس را اعلام می‌کند. معمولا اگر نرم‌افزار باز باشد، قبل از پاسخ دادن به خط، نگاه سریعی به نرم افزار می‌اندازم و اگر فرد یا شرکت مذکور در نرم‌افزار ثبت بود، همزمان با صحبت، سوابق را مرور و در موردشان با مشتری صحبت می‌کنم.
گاهی پیش می‌آید که یک متقاضی بعد از یکی دو سال تماس می‌گیرد و من هنگام مکالمه، حال همکارانش را می‌پرسم، آخرین وضعیت طرحشان را خاطر نشان می‌شوم و پیشرفت آن را سوال می‌کنم. این موضوع خیلی برای متقاضیان جالب است. بعضی اوقات متعجب می‌شوند و با اصطلاحاتی از جمله «ماشاءالله عجب حافظه ای دارید!» تعجب خود را از به خاطر داشتن این همه جزئیات بعد از چند سال، اعلام می‌کنند.
جالب اینجاست که چند روز بعد همان فرد، مجددا تماس می‌گیرد ولی من هنگام پاسخگویی، دسترسی به نرم‌افزار ندارم. سلام گرمی می‌کند و مذاکرات قبلی را ادامه می‌دهد و من که امکان حفظ کردن تمامی تعاملات انجام شده با تمامی متقاضیان را ندارم، نمی‌توانم مذاکرات قبلی را به خاطر بیاورم و دوباره او را متعجب می‌کنم! این بار جمله‌ای در خصوص حافظه ی من نمی‌گوید ولی از تغییر لحنش می‌توانم حدس بزنم که دارد با خود می‌گوید «احتمالا امروز یه چیزی‌اش شده!»

/ 5 نظر / 20 بازدید
راه میانبر

آره واقعا. دیگه با این برنامه ها، حافظه خوب بعضی ها (: به کار نمی یاد.

هادی

سلام، جالب بود و با توجه به اینکه به دنبال یک نرم افزار خوب هستم، راهنمایی می خواستم. از چه نرم افزار سی آر امی استفاده می کنید، معایب و مزایای آن چی بوده؟

هادی

ُسلام، بله ، Microsoft CRM که کامل است ، اما می خواستم از تجربه دوستان در زمینه نرم افزارهای ایرانی اطلاعاتی داشته باشم. متشکر

مهتا

سلام خیلی جالب بود. منم دوست دارم این نرم افزار رو تجربه کنم.هر چند به واسطه ی طولانی شدن حضورم در یک شغل الان دیگه بالای 500 تا کاربر و مشتری دارم که با شنیدن صداشون از پشت تلفن ،عین یه crm تعاملات و نام کاربریشون میاد تو ذهنم و متعجبشون میکنم..با این وجود بازم نرم افزار یه چیز دیگه س.

امیرعلی

سلام! میبینم که گوش شیطون کر دوباره حضور یافته اید و وبلاگ را به روز کرده اید! مبارک است انشاالله؟! امیدوارم این وبلاگ همیشه پر فروغ باشد. مدتی است این موضوع حافظه خیلی بغرنج شده و به شدت احساس می کنم که نیاز به داشتن چنین نرم افزارها و ابزار مجازی ای برای همه چیز دارم: حتی ارتباطاات شخصی و دوستانه و خانوادگی! مهندس علی واحدی (مدرس دوره های pmbok که احتمالا می شناسیدش) تعریف می کرد که از شنبه تا 5 شنبه از صبح تا شب درس میدهد و جمعه ها گاهی به خانمش می گوید: ببخشید شما را سر کدام کلاس دیده ام؟! حالا حکایت ما است! ببخشید راستی وبلاگ شما خیلی آشناست، قبلا آمده ام اینجا؟! [نیشخند]